Pages

Saturday, January 4, 2014

Kawal kemarahan,sabar,redha

Pelajaran lama sepanjang hidup sebagai manusia. Tapi jarang kita(akulah) amalkan. Peribadi mungkin. Being the only daughter and sister in the family makes me who I am today. Keras kepala,sometimes keras hati,cepat merajuk,suka tarik muka. Yes,that's all about me.
Hari ini,mungkin berita yang agak besar la kot. Tapi bagi aku,memang tak terkejut sangat sebab pernah and selalu harap dan berdoa satu hari nanti benda ni pasti akan berlaku.
Hari ini juga mengajar aku to be a good listener,a good daughter and a good muslimah as well insyaAllah. Macam mana kita handle emosi, anger and demotivated feeling that out of sudden all jumbles together and tends to make me feels like I am standing on the cliff.
Being the only daughter, selalu ibu cakap nak lahirkan aku lah yang paling susah. Kena caesar semua. Dahlah seorang je pulak tu perempuan. How precious I am right :)
Nak tidur pun satu hal. Tak boleh letak bebas je nanti aku nangis and ayahlah yang akan pangku aku and letak kat peha dia and goyang-goyangkan kaki dia sampai aku elok tertidur and sampai esok pagi.
Belum lagi pasal bab makan minum. Along and angah sanggup berlari dari rumah(masa tu duduk kat flat) ke kedai runcit and sometimes kfc just nak belikan stok makanan aku dah habis. During that moment, I just ate Rusk and mesh potato only. Plus,RIBENA!!!! :D
I realized everything and not a single thing I forget. I do love my family. I mean my own family.
Now,things have changed. :(
But,we the ones who still keep on our bonding to be strong for the woman that we treasure and love,still surviving and continue loving and supporting each other. :)
Ok kena stop sebab hidung dah buat hal and my eyes are redden and dah start nak mulakan drama :)
I am not a regular blogger who keeps on updating the blog.
The blog to me is just a whiteboard.

No comments:

Post a Comment